A program a rotterdami Centrum Educative Dienstverlening (CED) - Oktatási Szolgáltató Intézetből került  Magyarországra

A program lényege 


 A leghumánusabb emberi dolog az esélyegyenlőség megteremtése minden gyermek számára. Az emberi faj specifikusságain belül minden ember különböző, sajátos egyed. Pedagógiai szempontból nagy kihívás és egyben felelősség is, a tanulás folyamatában minden gyermek számára megteremteni az esélyegyenlőséget szellemi növekedéséhez. Ugyanazon időben, ugyanazt a tartalmat, de különböző mértékkel mérve tanítani.
A differenciálás a gyermeki természet sajátosságainak, érdeklődésének, mentális képességéinek eltérő jellegét figyelembe vevő módszer, amely felismerve a különbözőségeket igyekszik megteremteni a tanítás, tanulás folyamatának legoptimálisabb feltételeit.
A tanórai differenciálással, egyénreszabott feladatokkal, egyéni bánásmóddal lehet kiegyenlíteni, csökkenteni a tanulók közötti fejlettségbeli különbségeket.
A helyesírás-tananyag a nyelvtani problémákat figyelembe véve három ill. négy helyesírási blokkban jelenik meg. Minden blokk egy adott szókészletre (3 x 20 szó) épül. Lényege a szókészlet sokrétű, tudatos gyakorlása. Ezt a célt szolgálja az időterv is, ami előírja, hogy egy helyesírási problémával öt héten keresztül heti két órában foglalkozunk. Egy év alatt az 1. évf.-ban 3 x 60 = 180; a 2. - 4. évfolyamban 4 x 60 = 240 szót tanul meg leírni, ami három év alatt 720 szó. Az alsó tagozaton így összesen 900 szót tanul meg helyesen írni.
A tanulók értékelése nem osztályzatokkal történik. Minden tanuló összértékelést végez a saját önértékelő lapján, amelyen annyi ábrát színezhet ki, amennyi szót hibátlanul leírt. A tanító úgyszintén a saját regisztrációs lapján vezeti az egyes tanulók eredményeit, hisz ez képezi a további fejlesztőmunka alapját, a differenciálást.